Sport to zdrowie. Spal tłuszcz z L-karnityną.

Nie od dziś wiadomo, że sport to najlepszy sposób na zapobieganie chorobom układu sercowo-naczyniowego oraz metabolicznym. Wystarczy 30 minut dziennie, w czasie których tętno sięga 130 uderzeń na minutę, by radykalnie poprawić wydolność organizmu, zapobiegać chorobom a nawet śmierci. Dlaczego tak wiele osób wybiera bieganie? To najlepszy sposób, by zacząć przygodę ze sportem, ponieważ nie wymaga wyjazdów, zakupu drogiego sprzętu czy karnetu na siłownię. Wystarczą buty i odrobina samozaparcia, a efekty zauważalne są już po kilku przebieżkach. Taki wysiłek szybko poprawia metabolizm, a także modeluje sylwetkę. Jednak czy to wystarczy, by spalić tłuszcz i rozbudować masę mięśniową?

Karnityna to związek naturalnie występujący w ludzkich mięśniach, a także przyjmowany wraz z pokarmem. Bierze on udział m.in. w transporcie kwasów tłuszczowych do mitochondriów, gdzie następuje ich „spalanie”, czyli przekształcanie w energię konieczną do prawidłowego funkcjonowania organizmu oraz wysiłku. W czasie treningu zapotrzebowanie na związki energetyczne rośnie, dlatego więcej tkanki tłuszczowej przenoszonej jest do mitochondriów oraz metabolizowanej. Tylko co jeśli karnityny mamy za mało? Transport tłuszczu, a zatem też jego spalanie, nie są wystarczające. Wobec braku tego substratu mitochondria zużywają inne składniki energetyczne: ilość tkanki tłuszczowej nie ulega zmianie, zmniejsza się za to ilość tkanki mięśniowej.

Funkcje tego związku organicznego nie są jednak ograniczone do spalania kwasów tłuszczowych. Przyspiesza ona regenerację mięśni po wysiłku, a także zwiększa ich wytrzymałość, co umożliwia intensywniejsze treningi i przekłada się na zmiany składu ciała i przyrost tkanki mięśniowej.

Na nieszczęście dla wegetarian największe ilości L-karnityny znajdują się w mięsie. Trenujące osoby, w których diecie brakuje tego składnika,powinny suplementować karnitynę w postaci doustnej.

Twoje zdrowie leży w Twoich rękach. Korzyści z aktywności fizycznej są ogromne! Zacznij powoli i wybierz dyscyplinę, która najbardziej Ci odpowiada. Poczujesz się młodziej, poprawisz wyniki badań, zaczniesz lepiej spać, a co najważniejsze: będziesz zdrowszy!

Wróć do bazy porad