NiQuitin - Zerwij z nałogiem w 2019 roku

#

Uzależnienie od nikotyny to jeden z najbardziej szkodliwych nałogów. Cierpią na nim nie tylko osoby sięgające po papierosa, ale także przebywające w otoczeniu palącego. Dym tytoniowy odpowiedzialny jest za powstawanie wielu chorób układu oddechowego oraz za zdecydowanie większe ryzyko incydentów sercowo-naczyniowych. Każdy palacz, sięgając po papierosa, powinien być świadomy zwiększającego się ryzyka wystąpienia udaru mózgu, bądź zawału serca. Palenie jest także czynnikiem ryzyka powstawania nowotworów. Co ważne, wdychanie dymu tytoniowego odpowiada nie tylko za rozwój raka płuc, ale także nowotwory złośliwe przełyku, gardła, jamy ustnej, pęcherza moczowego, trzustki i wiele innych.

Wiele osób uzależnionych od palenia papierosów uważa, że rzucenie palenia nie poprawi ich sytuacji zdrowotnej. To mit! Rzucenie palenia może obniżyć ciśnienie tętnicze, a już po 2 tygodniach od ostatniego papierosa funkcje serca ulegają poprawie. Dodatkowo po 6 miesiącach istotnie poprawi się wydolność płuc. Osoba, która zdecyduje się na rezygnację ze szkodliwego nałogu, po kilku tygodniach na nowo zasmakuje w ulubionych potrawach dzięki wzmocnieniu zmysłów smaku i zapachu. Brak dymu tytoniowego ograniczy jednak łaknienie, dzięki czemu łatwiej będzie zrzucić zbędne kilogramy.

Ryzyko rozwoju poważnych chorób nie jest jednak często wystarczającym argumentem do podjęcia próby rzucenia palenia. Często decyzja o rezygnacji z papierosów jest podejmowana pod wpływem świadomości kosztów związanych z ich zakupem. Osoba paląca jedną paczkę dziennie wydaje nawet 5000 zł rocznie. Łatwo wyobrazić sobie, na co moglibyśmy wydać taką kwotę, która każdego roku zostaje w naszej kieszeni.

Co zrobić, gdy jesteś świadomy szkodliwego wpływu palenia papierosów na Twoje zdrowie i finanse, a kolejne próby rzucenia nałogu nie przynoszą efektów?

Rzucenie palenia jest zdecydowanie łatwiejsze, gdy zdecydujesz się na zastosowanie terapeutycznej nikotyny, która jest odpowiedzialna za uzależnienie od papierosów i tak zwany głód nikotynowy. Dostarczając nikotynę w postaci tabletek do ssania, plastrów bądź gumy do żucia ograniczysz szkodliwe działanie dymu papierosowego. Dzięki temu nie tylko poprawisz swój stan zdrowia, ale także ograniczysz niepotrzebne wydatki.

Wróć do bazy porad